Seamănă oarecum cu Pegasurile pentru fete de pe vremea lui Ceauşescu, cu şaua lungă şi cadrul jos, dar au un aer mai agresiv, dat de furcile alungite şi roţile mari şi groase. Mergi pe ele de parcă ai sta în fotoliu, dar dai din picioare altfel, împingându-le în faţă ca să pedalezi. Sunt low-rides, biciclete tip chopper şi pot fi găsite doar într-un depozit din zona industrială a sectorului 6, din Bucureşti, pe strada Valea Lungă. Atelierul ţinut de Cătălin şi Radu, e o apariţie exotică între atelierele de tâmplărie din zonă. La intrare, câteva low-rides, modelul San Diego, roşii, la preţul de 12 milioane bucata. Înăuntru, o pardoseală în stil tablă de şah, pereţii acoperiţi de graffiti (cadoul unui prieten al celor doi) şi, puse în rânduri, mai multe biciclete de diferite modele. Pe un perete stă sprijinită mândia atelierului, un Pegas recondiţionat.
Bicicleta de pe care nu poţi să cazi
Clienţii obişnuiţi rămân însă adolescenţii, care neputându-şi permite un chopper motorizat recurg la unul cu pedale. Cel mai ieftin model costă 10 milioane şi pare mai adecvat pentru puştani sau fete. Cel mai scump face 16 milioane şi este o bicicletă lungă, neagră şi elegantă, cu o furcă foarte alungită. Cu cât este mai mare, însă, cu atât bicicleta e mai stabilă. „Nu ai cum să cazi cu ea”, spune Cătălin. Într-adevăr, şaua este foarte joasă (de unde şi denumirea de low-ride), ceea ce asigură perfect echilibrul.
Sursa: Gandul.info
Deocamdată, bicicletele chopper sunt doar montate în atelierul celor doi. Piesele sunt făcute şi aduse din Olanda şi SUA. Afacerea e însă doar la început. Au vândut în jur de 30 de exemplare, însă după cum spun Cătălin şi Radu, moda low-riderelor nu are cum să nu prindă. În State oamenii pedalează la choppere încă din anii ’60, iar în Franţa sau Olanda e o adevărată nebunie legată de low-rides. „Am deschis atelierul din noiembrie. Deocamdată, nu facem decât să asambăm piesele pe care le aducem din Olanda sau din SUA, dar de la anul sperăm să începem să lucrăm la propriile noastre modele. O să facem şi biciclete la comandă. De fapt, asta a fost ideea afacerii încă de la început, dar trebuie să o luăm uşor. Lumea nu ne cunoaşte încă. Multe biciclete le-am făcut pentru prieteni, dar mai vin să cumpere şi oameni de la care nu te-ai aştepta să umble pe aşa ceva. Unul dintre primii noştri clienţi a fost un domn pe la vreo 50 de ani, care, cum a văzut bicicleta, a luat-o şi a plecat pe ea”, povesteşte Cătălin.