Mungiu îi acuză pe liberali că au piratat “4, 3, 2” în scopuri electorale (Cotidianul)

Lui Mungiu nu i s-a cerut acordul pentru parafrazarea titlului filmului său pentru campania “Captivi în trafic”, lansată de Tineretul Naţional Liberal Bucureşti.
Cristian Mungiu

“În 2008, un bucureştean ca tine, din: 4 luni de mers la serviciu, 3 săptămâni le-a petrecut în trafic, din care numai 2 zile maşina lui s-a deplasat. Cu scenariul ăsta prost, primarul Adriean nu va câştiga în veci la Cannes oricâte concedii şi-ar face acolo.” Aşa sună textul de pe unul dintre materialele promoţionale din cadrul campaniei “Captivi în trafic”, inaugurată de Tineretul Naţional Liberal Bucureşti pe 17 aprilie. Potrivit unui comunicat trimis de Mobra Films, “dlui Cristian Mungiu nu i s-a cerut acordul şi nu a fost informat de parafrazarea titlului filmului «4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile» în campania electorală a unuia dintre candidaţii pentru Primăria Bucureştiului.

Dl Cristian Mungiu nu este implicat în campania electorală pentru primărie a nici unui candidat, nu îl susţine pe reprezentantul respectivului partid şi consideră nepotrivită parafrazarea numelui filmului câştigător la Cannes în scopuri electorale”, se arată în comunicat. Potrivit MEDIAFAX, care citează reprezentanţii Mobra Films, denumirea “4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” nu a fost înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).

Pe de altă parte, Florin Alexe, directorul de campanie pe Bucureşti al PNL, a declarat că în campania “Captivi în trafic” nu este vorba de parafrazarea titlului filmului ‘’4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, ci de “o glumă”. Dan Petre, membru în boardul International Advertising Association (IAA), spune că folosirea titlului filmului “4, 3, 2” în campania “Captivi în trafic” fără a cere aprobarea regizorului Cristian Mungiu este greşită atât din punct de vedere etic şi deontologic, cât şi din punct de vedere tehnic.

Leave a Reply