Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat Master Planul General pentru Transport Urban, care are ca scop fluidizarea traficului pana in anul 2027. Timp de cinci ani, in Bucuresti se va lucra non-stop.
DECIZII – Primaria Generala a Capitalei are, de ieri, un Master Plan General pentru Transport Urban. Scopul unui astfel de plan este fluidizarea traficului. Investitia va ajunge la peste sapte miliarde de euro, pana in anul 2027. Vor fi inchise inelele principale de circulatie, prin construirea de pasaje rutiere subterane si supraterane. Strazile vor fi largite si se vor realiza legaturi cu autostrazile si drumurile nationale.
Proiectele vizeaza construirea de noi locuri de parcare si implementarea sistemului cu semafoare inteligente, ce vor functiona in 100 de intersectii importante. Acestea isi vor schimba culoarea in functie de intensitatea traficului pe fiecare dintre directiile de mers.
In privinta circulatiei vehiculelor de transport public, se urmareste stabilirea unor benzi unice pentru autobuze si troleibuze, precum si extinderea retelei de metrou catre zonele foarte aglomerate ale Capitalei.
Lucrari incepute
Zecile de lucrari aprobate ieri de consilierii din Primaria Capitalei vor tine paralizat Bucurestiul pentru inca cinci ani. Mai intai va fi terminat inelul principal al orasului.
In prezent, sunt incepute lucrarile la Pasajul Basarab si la cel de la Obor, insa, in viitor, santierul se va muta spre estul si sudul Capitalei. Proiectele Primariei vizeaza: modernizarea pasajului Muncii, dupa modelul pasajului Obor, si un pasaj subteran rutier in zona Iancului. Nu va fi ocolita nici zona Timpuri Noi. Edilii spun ca au gasit o solutie si pentru a scapa de aglomerarea de la intersectia Splaiului Unirii cu Mihai Bravu. Pe aici ar trebui sa treaca, pana in 2013, un pasaj suprateran.
Practic, circulatia va fi dirijata pe trei paliere de prioritate: unul de urgenta – pentru masinile de salvare, pompieri si politie, unul pentru vehiculele RATB si unul pentru traficul general
Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Capitalei.
Sursa: Compact.