Construcţia nouă îndeplineşte condiţiile impuse de aderarea României la spaţiul Schengen. Terminalul, care trebuia să fie terminat anul trecut, în noiembrie, are 24 de porţi de îmbarcare, 15 pasarele şi 2.000 de locuri de aşteptare şi a costat 60 de milioane de euro.
Lucrările la noul spaţiu al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“ din Bucureşti au început în urmă cu doi ani, în vara anului 2009. Finalizarea construcţiei era programată să se încheie în luna noiembrie a anului trecut, la timp pentru aderarea României la spaţiul Schengen. Cu toate acestea, terminalul este operaţional abia de astăzi.
Suprafaţa totală a terminalului construit în formă de vioară, după un proiect realizat de un arhitect italian, specializat în construcţia de aeroporturi, ajunge la 16.600 de metri pătraţi. Terminalul are pereţi de sticlă care dau senzaţia de transparenţă, la fel ca alte aerogări internaţionale. (adevarul.ro)