Ministrul Turismului Elena Udrea a lansat astăzi, la Expoziţia Mondială de la Shanghai, noul solgan turistic al României „Explore the Carpathian Garden” („Explorează grădina carpatină”). Încă înainte de lansare au apărut informaţii pe bloguri că logo-ul turistic ar fi plagiat, mai exact frunza.
Consorţiul de firme THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi Taylor Nelson Sofres, care au realizat logo-ul, au afirmat că, deocamdată, nu pot oferi detalii despre cum a fost realizat logo-ul brandului turistic al României pe motiv că au încheiat un contract de confidenţialitate cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
“Poziţia oficială a companiei în acest moment este că nicio parte a contractului cu Ministerul nu poate fi dezvăluită, indiferent că este vorba despre detaliile financiare sau de modul în care simbolul frunzei folosit în noul brand de ţară al României a fost creat“, au declarat reprezentanţii firmei pentru adevarul.ro.
Cercetarea şi crearea logoului au costat circa un milion de euro.