Mai multe lanturi de magazine care au adoptat politica de rascumparare a echipamentelor electronice uzate, in schimbul unor discounturi la produse noi, tind sa-i pacaleasca pe români. Pe de o parte, pentru ca nu anunta ca deseurile electrice trebuie duse la centrele Remat autorizate, si nu in magazin, punând astfel pe drumuri clientii. Pe de alta, pentru ca initiaza promotii doar pentru unele produse din magazin, mai scumpe sau mai putin solicitate de clienti.
Hypermarketurile care ofera spre vanzare si echipamente electrocasnice ofera discounturi de 10% pana la 25 % din pretul unui produs nou in schimbul predarii unui aparat defect sau mai vechi. Sistemul, numit “buyback”, care functioneaza cu succes in Occident, a fost preluat si la noi in ultimii doi ani. O parte din retailerii care practica metoda scot la promotie doar aparatele care n-au o mare cautare sau sunt la preturi piperate. Mai mult, unele magazine isi pun clientii pe drumuri degeaba, informandu-i abia la usa ca promotiile vizate s-au terminat ori ca aparatele uzate nu trebuie predate decat la unele depozite de deseuri electrice.Unul din romanii care au trecut prin experientele enuntate anterior s-a plans avocatului Iulian Urban. Acesta a testat mai multe magazine pentru a afla cum poate beneficia de o reducere de pret in schimbul masinii de spalat defecte. “La Metro, seful de raion mi-a spus ca oferta de la firma Bosch, pe care o vizam, s-a epuizat si mi s-a cerut sa ma intorc in doua saptamani (cand de fapt expira termenul ofertei). Cu aparatul defect trebuia sa vin eu pana acolo, cheluielile de transport anuland intreg discountul”, s-a plans Andrei Cantaragiu. (www.gardianul.ro)