Bucureştiul a devenit centrul lumii publicitare vineri noapte, 27 iunie, când la Sala Polivalentă s-a dat startul celei de-a 13-a ediţii a “Nopţii devoratorilor de publicitate”, eveniment care a avut în deschidere un concert susţinut de formaţia Shukar Collective.
Ca în fiecare an, evenimentul prezintă cele mai nonconformiste şi inedite reclame realizate în întreaga lume. “Este un spectacol deja renumit în România şi se impune de fiecare dată prin atmosfera incendiară, îmbinând perfect atmosfera, creativitatea şi pasiunea pentru publicitate. Spectacolul ne transmite starea de spirit a advertisingului la nivel mondial, fiecare ţară fiind reprezentată prin spoturile alocate în cadrul evenimentului”, a declarat producătorul general al evenimentului şi preşedintele fundaţiei DaKino, Dan Chişu.
Publicitarii români au avut ocazia să demonstreze cât de creativi au fost, beneficiind în cadrul show-ului de un capitol special dedicat publicităţii româneşti.
În deschidere, a avut loc un spectacol susţinut de Shukar Collective. Shukar Collective îmbină într-un mod original sunetul new generation cu muzica tradiţională a ursarilor.
Formaţia a fost înfiinţată de Napoleon, Tamango şi Clasic, iar la început se chema Shukar. Trupa cânta muzica ursarilor folosind linguri, butoaie de lemn sau darabuca, ce creează un puternic sunet emoţional şi afectiv în acelaşi timp. Ideea înfiinţări Shukar Collective a venit dupa ce Lucian Stan (DJ Vasile) şi Dan Handrabur (DJ Dreamdoktor) au ascultat piesele originale Shukar şi i-au vazut cântând într-un club de jazz bucureştean.
Conceptul din spatele proiectului l-a reprezentat reorchestrarea acestor fabuloase piese populare folosind tehnologii moderne, fără a altera în vreun fel sunetul lor original.
Evenimentul “Noaptea devoratorilor de publicitate” este organizat de agenţia Zero Events.
“Noaptea devoratorilor de publicitate” este un spectacol care combină un cinema de bună calitate cu divertismentul şi cu spiritul ludic al publicului. Totul a început în 1973 când un puşti de zece ani, fascinat de reclamele văzute la televizor şi în sălile de cinema, a început să colecţioneze casete cu spoturi şi filme publicitare. Consecvent şi devotat pasiunii sale, el este astăzi menţionat în Cartea Recordurilor drept cel mai mare colecţionar de spoturi şi reclame din lume, deţinând peste 700000 de piese. Reuşind să adune spoturi din toată lumea, Jean Marie Boursicot s-a hotărat să le prezinte în cadrul unui spectacol de un tip unic, intitulat “La nuit de Publivores”.
Prima ediţie a ceea ce numim astăzi “Noaptea devoratorilor de publicitate” a avut loc în 1981, sub titulatura “Friandises”. Succesul acestei initiative a venit imediat: timp de 26 de ani, spectacolul a fost prezentat anual în peste 40 de ţări de pe toate continentele.
În 1995 Fundaţia DaKINO a organizat prima reprezentaţie în România sub titlul “Noaptea devoratorilor de publicitate”. De atunci spectacolul este organizat în fiecare an, fiind prezentate mai mult de 500 de filme publicitare.