Capitala îşi ignoră turiştii

Deşi e vizitat de tot mai mulţi străini, Bucureştiul dispune de un singur punct de informare turistică, instalat în urmă cu două săptămâni. Bucureştenii sunt extrem de modeşti când vine vorba de oraşul în care locuiesc.

Ori nu vor să umilească alte capitale europene cu oferta turistică luxuriantă, ori nu sunt prea convinşi că au ceva de oferit. Dovadă că, la mai bine de 19 ani de la Revoluţie, Capitala ignoră cu nonşalanţă nevoia vizitatorilor de a primi informaţii despre oraş.

Turiştii români sau străinii ajunşi pentru prima oară în Bucureşti sunt nevoiţi să se orienteze fără hărţi, broşuri, informaţii despre obiectivele din oraş sau chiar banalele indicatoare din metrouri. Singurele lor şanse sunt să-şi facă un prieten bucureştean ori să apeleze la bunăvoinţa trecătorilor.

Sau să-şi facă drum pe la Aeroportul „Henri Coandă“, unde se află singurul infochioşc, pus la dispoziţie de o companie privată. Primăria Capitalei ar fi trebuit să instaleze, încă de anul trecut, din luna mai, aşa numitul „Sistem Interactiv Teritorial de Informare a Cetăţenilor“ (SITIC), destinat deopotrivă bucureştenilor şi turiştilor. Licitaţia pentru SITIC a fost câştigată de firma UTI, în 2006. Proiectul, cu valoare iniţială de 6,3 milioane de lei, este finalizat din punct de vedere tehnic, dar s-a împotmolit în birocraţie şi proceduri.

Sursa: www.evz.ro

Lasa un raspuns