Nu toate mancarurile “rele” iti fac rau

Exista anumite mancaruri despre care exista diverse legende legate de faptul ca pot fi daunatoare pentru sanatatea oamenilor, fie ca ingrasa, cauzeaza boli de inima sau alte afectiuni. Adevarul a fost de multe ori exagerat, dar este bine ca ele sa fie consumate cu moderatie, la fel ca oricare alt aliment.

Untul de arahide – ingrasa. De fapt este o sursa concentrata de calorii, proteine sau vitamina B. Putin este mai bun, deoarece o lingurata are 90 de calorii.

Ouale – produc colesterol. Un studiu a aratat ca oamenii care consuma omleta si paine prajita la micul dejun se simt mult mai safisfacuti si consuma mai putina mancare la pranz, in comparatie cu perioada cand mancau un covrig cu acelasi numar de calorii.

Carnea de vita – plina de grasimi saturare, daunatoare pentru inima. Contine proteine, fier si un mineral esential pentru oxigenarea celulelor. Trebuie consumata carnea de vita fara, fara urme albe de grasime.

Ciocolata – zahar si grasimi. Ciocolata neagra contine antioxidanti si poate fi benefica in buna functionare a sistemului cardiovascular. Un studiu realizat in Elvetia a aratat ca 40 de grame de ciocolata pe zi, timp de doua saptamani pot reduce semnificativ hormonii de stress. Atentie totusi la cele peste 200 de calorii din bucatica de ciocolata.

Cartofii – au indicele glicemic ridicat. Sunt totusi o sursa de fibra, potasiu si vitamina C. Indicele glicemic al cartofului scade daca se adauga putin ulei de masline.

Cafeaua – afecteaza somnul. Anumiti compusi din cafea pot reduce riscul de dementa, diabet si cancer la ficat. In cazul in care cafeaua iti produce nervozitate, redu cantitatea zilnica. (SURSA)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.