Alimente bogate in fibre

Finalul de an este o perioada dificila pentru organism, dar alimentele bogate in fibre reduc colesteroul, zaharul din sange si pot preveni chiar si cancerul de colon.

Femeile ar trebui sa consume in jur de 25 de grame de fibre pe zi, iar barbatii 35-40 de grame, dar media este de doar 15 grame, potrivit H. Post.

Alimentele cu cea mai mare cantitate de fibre sunt:

Porumbul – poate avea mai multe culori, nu doar galben, si este plin de antioxidanti. Chiar si floricele de porumb contin fibre din belsug.

Fasolea alba – bogata in fibre, proteine si fier. De asemenea, o cana cu fasole iti asigura 25% din necesarul zilnic de potasiu si lupta cu hipertensiunea.

Avocado – un fruct care nu este foarte popular in Romania, dar o singura bucata contina in jur de 10 grame de fibre.

Orez brun – o cana de orez contine 3,5 grame de fibre, iar cel brun este reduce riscul de diabet, spre deosebire de cel alb.

Painea neagra – faina alba isi pierde prin procesare multi dintre nutrienti, spre deosebire de cea neagra, care este si bogata in fibre.

Lintea – probabil ca detine recordul in fibre: 15,6 grame/cana. Este o sursa de proteine, vitamina B, fier si alte minerale.

Anghinare – 7,2 grame pentru fiecare jumatate de cana. Bogate in silimarina, un antioxidant benefic pentru ficat.

Ovaz – contine fibre care scad colesterolul si ajuta sistemul imunitar.

Mazarea – contine mult mai multe fibre in starea naturala, iar cele congelate au 8,8 grame/cana dupa preparare.

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.